Samen en toch apart

Samen een spel doen terwijl je niet bij elkaar bent? Kan dat?

Natuurlijk kan dat. Het enige dat je nodig hebt is een manier om met elkaar in contact te staan.

Je zet maal het spel op zoals je dat ook andere zou doen aan het begin van een spel. Je spreekt af wie er begint en dan kan het spel beginnen. je kunt spelen via de webcam, maar ook via WhatsApp, mail en zelfs via de ouderwetse post.

Pion van E1 naar E3

Alle partijen voeren die zet uit op hun eigen spelbord. Bij schaken heb je dus twee complete schaakborden, die alle stukken op precies dezelfde plaats hebben staan. Alleen staat de ene bij jou thuis en de andere bij je vriendje thuis. Zo zie je allebei het speelbord en kun je allebei spelen.

Schaken is misschien wel het bekendste voor beeld, maar ook grote spelen als Monopoly en Risk kun je op deze manier spelen. En heb je even geen tijd meer? Dan speel je morgen gewoon weer verder.

Sport & Spel

Bevers (5-7 jaar)