Interactief verhaal

Ook vanuit thuis kan je vele avonturen beleven, of op zijn minst deze avonturen verzinnen, uitschrijven en door anderen laten lezen. Altijd al een verhaal willen schrijven, maar nooit de juiste aanpak gevonden hiervoor? Dan is deze activiteit echt een aanrader.

Het is heel makkelijk om een interactief verhaal te beginnen en je hebt er zelfs geen voorkennis voor nodig. Wat wel helpt is een goede dosis creativiteit, want het is heel leuk om je verhaal steeds verder uit te breiden. Kader daarom het verhaal goed af zodat je niet teveel hooi op je vork neemt doordat het verhaal te groot wordt. Er zijn veel voorbeeldverhalen op het internet te vinden waar je inspiratie uit kan halen.

Als je verhaal af is, stuur je deze natuurlijk door naar iedereen om je "kunstwerk" door anderen te laten lezen. Kunnen zij het mysterie van je verhaal ontcijferen en komen ze direct uit bij de eindscène?

De online tool is te vinden op https://twinery.org/

Tips:

• Vraag eens wat vaker om feedback door je verhaal bij anderen te laten testen zodat je verhaal goed loopt.
  • Maak er een wedstrijd van wie het leukste verhaal heeft geschreven.
      2-3 uur

Expressie