Buskruit

Bedenk eerst wat de centrale plaats wordt. Vanaf deze plaats wordt de bal weggeschoten. Bepaal ook wie als eerste gaat zoeken.

Je trapt de bal zover mogelijk weg. Het wegtrappen van de bal is in plaats van het tellen bij het normale verstoppertje.

Degene die hem de anderen moet gaan zoeken, haalt de bal op en legt die dan terug op de centrale plaats. Nu mag je de anderen gaan zoeken.

Heb je iemand gevonden? Dan tik je die persoon af op de bal door de naam van het kind te roepen.

Ben je verstopt en denk je op tijd bij de buutplaats te kunnen komen en de bal weer weg te kunnen schieten. Dan is iedereen weer vrij. Als iedereen is gevonden en de bal is niet weggeschoten, dan is degene die als eerste is afgetikt de volgende die op zoek gaat naar de hele groep.

Sport & Spel