Muizentrapjes

Deze krans maak je van de pagina’s van een boek dat je niet meer wilt lezen. Hieronder staat hoe je stap voor stap hoe je een decoratieve krans eenvoudig in elkaar zet.

Knip of snijd de pagina’s in lange stroken van 2 centimeter en vouw er muizentrappetjes van. Dat gaat als volgt. Leg twee stroken met de uiteinden loodrecht op elkaar en zet ze vast met lijm, tape of een nietje. Vouw de onderste strook om de bovenste en herhaal dit met de andere strook. Blijf dit om en om herhalen. Op deze manier ontstaat er een reeks vouwen die je als een harmonica uit kun trekken.

Als een strook op is, kun je hem verlengen door een nieuwe strook eraan vast te lijmen, tapen of nieten. Ook kun je meerdere kortere muizentrappetjes vouwen en die na afloop aan elkaar bevestigen.

Maak een ronde basis van metaaldraad of een stomerijhangertje dat je verbuigt. Wikkel hier de muizentrappetjes omheen totdat de gewenste dikte is bereikt. Misschien moet je na een paar dagen de krans een beetje herschikken omdat de trappetjes in het begin nog wat uitzakken. Maar daarna blijft hij netjes in vorm.

30 minuten

Expressie