Maak je eigen broeikastje thuis

Laat een droge boon een uur of acht, weken in een schaaltje met water. Leg onderin het plastic mapje een laagje watten of keuken/wc papier. Leg de bonen hierop en giet er een beetje water bij. Vervolgens plak je het mapje met de open kant aan de bovenkant met plakband tegen een raam. Het mapje niet dicht maken, want dan kun je af en toe nog water bijvullen.

Vanaf half mei kun je jouw bonenplantje buiten in de volle grond zetten, bijvoorbeeld in je moestuin. Rond juni kan je de peulen van de bruine bonen plukken en ze lekker opeten. Of droog de bonen en stop ze later in een nieuw broeikasje.

Hoe snel zie jij resultaat? Deel foto's van jouw plantje met #groenomtedoen en #ikscoutthuis.

Wat heb je nodig?

• Plastic mapje
  • Droge bruine bonen (niet uit blik)
  • Watten of keuken/wc papier