Dropveter-sjorring

Bij Scouting knopen we wel eens en dit doen we vaak met sjortouwen. Stevige touwen waar je pionierpalen aan vast kan maken, om handige of gave constructies te maken.

Tijdens deze activiteit pakken we het iets simpeler en vooral lekkerder aan, maar niet per sé minder uitdagend! De twist is namelijk dat dit natuurlijk ook met heerlijke drop kan!

Wat heb je nodig?
- Dik en stevig snoep, zoals zuurstokjes en bepaalde soorten drop
- Dun en flexibel snoep, zoals dropveter rollen, drop jojo

Trek de rollen drop uit elkaar maar trek niet te hard zodat de drop niet breekt. Maak vervolgens de sjorring en let er op dat deze op de juiste manier gemaakt wordt. Sluit af met een mastworp. Met drop is het allemaal net even wat kleiner en prieliger, dus het zal misschien iets minder "correct" lukken, maar lukt het wel om een stevige knoop te maken? Wie lukt het het beste?

Tips:

• Doordat iedereen makkelijk aan snoep kan komen, kan je deze activiteit ook vanuit thuis doen.
    Drop rollen heb je in veel verschillende kleuren!
    Spreek duidelijk af dat het niet de bedoeling is om te snoepen totdat de knoop gelukt is. Dan blijft het echt een beloning, en kom je geen snoep te kort.
    Om jaloerse blikken te voorkomen kan je ook met elkaar afspreken dat er pas gesnoept mag worden wanneer iedereen klaar is.

Uitdagende Scoutingtechnieken