maak een kussen van je oude t-shirt

stap 1: knippen

Eerst moet je de voorkant van je t-shirt van de achterkant los knippen. Knip het T-shirt langs de naden aan de zijkant en aan de bovenkant langs de schouders om de voorkant van de achterkant los te maken.
Afhankelijk van de grootte van jouw kussen en de grootte van je t-shirt, knip je de juiste maat met een schaar. Werk netjes. Je kunt de maat ook eerst uit een stuk papier (oude krant) knippen en dan pas het T-shirt knippen.
Je kunt de voor- en achterkant van één T-shirt gebruiken om de voor- en achterkant van het kussen te maken, maar je kunt ook een andere achterkant kiezen.

stap 2: naaien

Naai drie van de zijkanten aan elkaar met de afbeeldingen naar binnen toe. Nadat drie zijden zijn genaaid, kun je de kussensloop met de goede kant naar buiten draaien en het kussen in stoppen. (Je kunt mogelijk ook iets anders als opvulmateriaal gebruiken).

STAP 3: WEER NAAIEN

Naai de laatste rand zo mooi mogelijk dicht. Dit doe je met de hand en is de enige zichtbare steek op de kussensloop. We raden aan dit te laten voor de onderste rand.

LAAT HET ZIEN

Het maakt niet uit of je het maakt voor je eigen slaapkamer, voor op de bank of voor in het clubhuis. Laat jouw werk zien en deel de herinnering met elkaar.

30-60 minuten

Expressie