Paddenstoelen zoeken

Het is herfst en overal in het bos zijn weer paddenstoelen te zien. Tijd om op zoek te gaan naar paddenstoelen. Met deze Natuurspeurkaart Paddenstoelen wordt het nog veel leuker. Want wie heeft als eerste alle soorten paddenstoelen afgevinkt? Op deze kaart staan namelijk de veel voorkomende paddenstoelen afgebeeld. De kans is dus groot dat je meerdere van deze soorten tegenkomt tijdens je wandeling.

Van paddenstoelen kun je mooie herfstfoto’s maken Dat doe je zo:

• De mooiste foto’s maak je niet in de felle zon, maar juist in de schaduw.
  • Fotografeer dus niet bij te veel licht, dan wordt het verschil tussen donker en licht te groot.
  • Zet je camera eventueel op de tas, om te voorkomen dat je de camera beweegt en je bewogen foto’s krijgt.
  • Verander je postitie. Hou de camera eens heel laag of vlak bij de paddenstoel. je krijgt dan een heel andere foto.
  • Maak meer dan één foto van de paddenstoel. Maak ook een foto van een andere kan of met ander licht. Zo weet je zeker dat er een goede foto bij zit.

Sport & Spel