ready2help

Nu het coronavirus COVID-19 zich ook in ons land heeft verspreid, mobiliseert het Rode Kruis haar netwerk van burgerhulpverleners Ready2Help. Dat netwerk, bestaande uit ruim 40.000 mensen, is in het leven geroepen voor situaties precies zoals deze. In heel Nederland komen zij in actie om de meeste kwetsbare mensen te informeren hoe zij zich kunnen beschermen tegen het coronavirus.

Ze verspreiden flyers op een aantal zichtbare plekken bij jou in de buurt, bieden aan boodschappen te doen en checken of je oude buurman nog genoeg medicijnen in huis heeft.

Mensen met een beperkt sociaal netwerk hebben nu extra hulp nodig. Wil jij ook helpen? Meld je, als roverscout, aan bij het Rode Kruis om te hepen.

Afhankelijk van klus

Stad