Online BBQ Roverscouts

Doel van de avond is om gezamenlijk online te BBQ-en, met gerechten die iedereen zelf maakt. Iedereen heeft een plek rond het kampvuur.

Iedere scout krijgt een avond ervoor een (versierde) krat, met een recept, de benodigde producten voor dit recept en spullen om in hun eigen omgeving kunnen koken en hun omgeving aan te kleden. Natuurlijk staat het vrij om in de thuissituatie een echt kampvuur te maken, als dit kan.

Voorbereiding:

• Kort en programma-uitleg en thuis.
  • Recepten en bewerken voor aantal personen.
  • Boodschappen doen
  • Kratten samenstellen.
  • Kratten wegbrengen naar de leden, 1 avond voor het programma.
  • Alle gerechten ophalen en opnieuw rond delen (op de avond zelf). Dit vraagt wel enige reële inschatting van de tijdsplanning.

Wat is er nodig in 1 krat:

• Korte uitleg opstelling taartpunt en programma, uitleg wat men nodig heeft van thuis.
  • Evt. link naar een Play list met de muziek.
  • Recept wat die scout gaat maken (iedereen krijgt een ander recept) met de bijbehorende boodschappen en spullen voor dat recept
  • Mini BBQ
  • Aankleding (houtblokken - geel, rood en oranje crêpe papier - mal voor de vlammetjes - olielamp - versiermateriaal landschap: papier, witte sneeuw, gekleurd karton).

Wat heeft men thuis nodig:

• Opgeladen laptop en verlengsnoer
  • Goede wifiverbinding
  • Schaar, plakband/ lijm
  • Kampvuurdeken en eventueel lichtjes en versiering

De leden bereiden hun gerechten voor, maar bakken het niet. De klaargemaakte gerechten worden vlak voor het programma van de commissie, verdeeld en iedereen krijgt van alle gerechten hun deel. Zo krijg een schaal en verschillende gerechten.
De bedoeling is dat iedereen individueel, op de van een laptop gaat zitten, met een ontmoeting met goede internetverbinding en een aansluiting op de wifi. Zie ook de plaatjes. Via de commissie wordt de leden een link naar een Jitzi, Teams of andere verbinding gegeven. in de meeting zie je de andere deelnemers ook rond het vuur zitten. achtergrond is een sneeuwlandschap die ze zelf maken met spullen uit de krat. Voor hen staat een houtvuurtje (nep met blokken hout, lichtjes en crêpe papier) en een mini BBQ. De leden bereiden de gerechten op de BBQ die voor hen staat. Samen gezellig BBQ-en én bijpraten. Om het gesprek gaande te houden kun je hier ook nog iets mee doen.

Je kunt er ook over nadenken om BBQ-koppeltjes te maken, zodat het toch nog iets gezelliger wordt.

30-60 minuten

Identiteit