Het staat in de sterren

Wanneer je sterren wilt kijken, dan moet het buiten donker zijn. In de zomer kun je dan pas laat met je activiteit beginnen, maar in de winter wordt het vroeg donker en kun je al voor het avondeten naar buiten.

Download één van de apps met sterrenkaarten en ontdek de wereld boven jouw hoofd. Met de SkySafari app richt je de tablet op de sterrenhemel en je ziet welke constellaties er te zien zijn.

Je kunt je ook thuis al voorbereiden door te kijken welke sterrenbeelden je zou kunnen zien op een bepaald moment. Zoek en download een sterrenkaart.

Om goed sterren te kunnen kijken heb je een plek nodig met weinig omgevingslicht. Zoek dus een donker plekje op, zonder lantaarnpalen en kijk omhoog. Kun jij Orion vinden?

Buitenleven