een vreemdeling in het bos

Op een dag komt een vreemdeling in het bos wonen. Rat. Eend waarschuwt dat ratten dieven zijn. Ze zijn lui, brutaal en werken niet. Dat weet toch iedereen! En Varkentje zegt dat ratten niet in het bos thuishoren. Maar Kikker besluit zelf een kijkje te gaan nemen.

Als ze het verhaal hebben gehoord kunnen de bevers en welpen gevraagd worden welk figuren er voorkwamen in het verhaal. Weet je nog wat kikker, eend en varken dachten over de rat? En bleef dat zo? Klopte dat?

Rat was een vreemdeling; stel je spreekt de taal niet? Dan moet je uitbeelden, dat is niet makkelijk. Kan jij de volgende dingen uitbeelden?

• Blij
  • Verdrietig
  • Groot
  • Klein

Anders zijn dat is niet raar; kunnen de bevers en welpen iets benoemen dat uniek is aan zichzelf? Is dat raar?

Dit is een activiteit voor 4 en 5 mei (Dodenherdenking)

30 minuten

Samenleving