Hoe hoog is die boom?

Hoe hoog zijn bomen nou eigenlijk? Je kunt niet bij de top komen. Hoe meet je dat dan? Misschien heb jij hier wel een idee over. Bespreek de ideeën en probeer het uit. Bekijk dit filmpje.

Vouw daarna volgens de instructie uit het filmpje van een A4 papier de driehoek.

Ga daarna aan de slag met het meten van bomen, dat gaat zo: houd de driehoek voor je oog terwijl je over de schuine zijde richting de top van de boom kijkt. Loop naar achter of naar voren tot de top van de boom precies in één lijn ligt met de schuine zijde. Meet nu de afstand van jouw voeten tot de boom.

Tel de afstand tot de boom en jouw eigen lengte bij elkaar op. Nu heb je de hoogte van de boom! Schrijf de hoogte op en probeer het nog eens bij een paar bomen. Welke boom het hoogst is!

30 minuten

Buitenleven