Kom in Koningsdag sfeer!

Op een "gewone" Koningsdag doen we allemaal oranje kleren aan, hangt de vlag uit en is het feest. Hoe doen we dat dit jaar?

Versier je huis

• Natuurlijk hangen we de vlag uit.
  • Je kunt oranje slingers maken of slingers met rood-wit-blauwe-vlaggetjes.
  • Van rood, wit en blauw geverfde (bier)doppen kun je een krans maken voor aan de voordeur.
  • Van stoepkrijt kun je een mooie tekening maken op straat.

Kleed je feestelijk

• Hoe oranje kun jij worden? Oranje sokken? Oranje ondergoed? Oranje bril? Oranje pruik?
  • Of ga in stijlvol rood-wit blauw met een donkere blauwe broek, een rood jasje en een wit overhemd.

En doe nét even iets meer

• Maak een kroontje. Op internet zijn heel veel mooie kroontjes te vinden als je geen inspiratie hebt.
  • Nail art, Lak je nagels oranje of rood-wit-blauw of maak er een mooi kunstwerk van met tulpen en kroontjes.
  • Schminck jezelf oranje of in de Nederlandse vlag!
      5-15 minuten

Samenleving