ScoutCraft - de Minecraft-server voor jou én je vrienden

Een onwerkelijke situatie, waar de mooiste activiteiten uit voortkomen. Naar aanleiding van het advies van de overheid om sociale contacten zoveel mogelijk te beperken, staan ontzettend veel Scoutinggroepen en vrijwilligers op om hun programma en opkomsten door te laten gaan… online! De gekste, mooiste en meest bijzondere activiteiten komen voorbij.

Onderdeel hiervan is ScoutCraft, een manier om ondanks de crisis toch met elkaar vriendschappen te kunnen onderhouden en op een andere manier met het Scoutingspel bezig te kunnen zijn. ScoutCraft is dé Minecraft-server voor de leden van Scouting Nederland én voor hun vrienden en vriendinnen. In ScoutCraft is het mogelijk om te spelen, te leren en samen te werken. Alles wat je ook tijdens de opkomst kunt doen én meer.

Survival, Creative en Minigames
Je kunt op ScoutCraft spelen onder verschillende modussen, zo beschikken wij over een ‘Survival’ modus, een ‘Creative’ modus en zijn wij van plan om in de toekomst minigames beschikbaar te stellen.

In de ‘Survival’ modus is het belangrijk dat je goed oppast voor gevaarlijke monsters die je ’s nachts kunnen aanvallen. Je kunt jezelf beschermen door voor jezelf een veilig onderkomen te bouwen waar monsters je tijdens de nacht niet kunnen komen bezoeken. Verder is hier het doel dat je zelf je grondstoffen verzamelt en dat je er verstandig mee omgaat, mocht dit niet uitdagend genoeg zijn, kun je ook op zoek gaan naar ‘Challenges’, deze bieden je meer kansen en meer ontdekkings mogelijkheden.

In de ‘Creative’ modus speel je het spel op een heel andere manier, in deze modus krijg je onbeperkte toegang tot alle mogelijke grondstoffen die het spel te bieden heeft, om je Creativiteit de vrije loop te laten. Ook biedt deze modus de mogelijkheid om te kunnen vliegen zodat je snel van de ene naar de andere locatie toe kan gaan en ook kan je via deze mogelijkheid je creatieve ideeën van alle kanten bekijken. Het enige wat de spelers hier nog limiteert is de eventuele creativiteit.

Wanneer je helemaal bent uitgekeken op de gevaarlijke nachten, of de eindeloze bouwmogelijkheden, dan biedt Minecraft ook nog mogelijkheden om samen in spelverband puzzels op te lossen, monsters te verslaan, of elkaar uit te dagen in een zogeheten ‘Player versus Player’ arena. Ook hier probeert ScoutCraft op de meest originele manier invulling te bieden en minigames te verschaffen die zo goed mogelijk aansluiten bij het originele Scoutingspel.

Tot slot…
Wist je dat je bij ScoutCraft zelfs kunt sparen voor échte exclusieve insignes en goodies? Wanneer je taken en uitdagingen in het spel volbrengt, verdien je zogeheten “ScoutCoins”. op je account. Heb je genoeg ScoutCoins verdiend? Dan kun je deze omruilen voor een insigne voor op je blouse of een ander leuk item- en dat kost je helemaal niks!

Zo lang als je wil

Sport & Spel