vredesduif knutselen

Wat betekent vrijheid? Wanneer ben je vrij? Wat wens jij de wereld toe?  Het duif staat voor veel mensen symbool voor vrijheid. Vogels kunnen overal heen, ze vliegen over grenzen heen.

Door samen na te denken over vrijheid gaat het begrip leven. Laat ieder kind een duif kiezen. Hier zijn kleurplaten te downloaden:

Je kunt de duif ook zelf tekenen.

Schrijf een mooie vredesboodschap op de duif of vraag papa of mama om te helpen. Daarna mag de duif versierd worden. De vogel heeft een voor- én achterkant.  Als de duif verstuurd is sturen de leden de foto op naar de leiding en die kan er dan een mooie vredesduifcompilatie van maken.

Dit is een activiteit voor 4 en 5 mei (Dodenherdenking)

30 minuten

Samenleving