Spelen met oude boeken: stiftgedicht

Een stiftgedicht wordt gemaakt door met een dikke stift in een bestaande, gedrukte tekst woorden weg te strepen, net zolang tot wat overblijft een gedicht is.

Lees de bladzijde die je hebt uitgekozen eerst vluchtig door om te kijken of je wat woorden tegenkomt die je kunt gebruiken. Lees dan de pagina volledig. Zet een cirkel om de woorden die je raken en die je wilt gebruiken voor je gedicht. Zet de omcirkelde woorden op een los papiertje en kijk of je er zinnen mee kunt vormen. Mis je een woord? Kijk dan of je hem terug kunt vinden op de bladzijde.

Heb je je gedicht in je hoofd, dan kun je alle woorden wegstiften die je niet meer nodig hebt en er een mooie tekening omheen maken.

Zie de voorbeelden:

30-60 minuten