Insigne Scouting Wereldwijd - Scouts

Scouting vind je overal op de wereld. En als lid van Scouting Nederland maak je ook deel uit van deze wereldwijde Scoutingorganisatie. Tijdens grotere Scoutingactiviteiten, zoals de Nationale of Wereld Jamboree, kom je buitenlandse scouts tegen. Maar wat weet jij eigenlijk van Scouting in het buitenland? Als je dit insigne doet, kom je daar meer over te weten.

Zoek een creatieve manier om je bevindingen te delen, doe dat door bijvoorbeeld:
een online plakboek te maken, een filmpje op te nemen, een PowerPoint te maken of een digitale tentoonstelling in te richten.
Het is goed om van tevoren met je leiding afspraken te maken over hoe je dit doet.

Eisen

• Scouting Nederland is lid van twee wereldorganisaties. Zoek uit welke twee dit zijn, wat zij doen en wat het verschil is tussen deze organisaties. Welke grote activiteiten organiseren zij voor scouts? In hoeveel landen wordt Scouting gespeeld en hoeveel medescouts zijn er wereldwijd? In welke landen wordt niet aan Scouting gedaan en waarom? Bekijk hiervoor trailer van het promofilmpje van de  WSJ
  • Zoek een land uit waar Scouting ook voorkomt. Zoek uit hoe daar het spel van Scouting wordt gespeeld en zoek de wet en belofte op. Wat zijn de overeenkomsten en verschillen met Scouting in Nederland? Maak een presentatie, vlog of blog van je bevindingen.
  • Zoek van het bovenstaande land zoveel mogelijk informatie bij elkaar over gewoontes, tradities, feesten, cultuur, etc. Maak een filmpje alsof je reisleider bent op reis bent door dit land met bezoek aan bekende plekken en evenementen. Laat dit filmpje zien aan je ploeg of troep. Geef hier ook de duidelijke verschillen met Nederland aan.
  • Leg contact met een buitenlandse scout over Scouting bij hem of haar in het land en bij jou in Nederland
    --- OF --
    Neem deel aan een digitale opkomst van een scoutinggroep in Nederland of het buitenland.
  • Leg een verzameling aan van Scoutinginsignes uit minimaal vier verschillende landen. Laat je verzameling zien aan je ploeg of troep en geef aan welke overeenkomsten en verschillen er zijn met de insignes die wij kennen bij Scouting Nederland. Als je niet fysiek insignes kan regelen, mag je ook digitaal insignes verzamelen.