Tiny forest

Mis je het bos? Verzamel wat takjes en blaadjes en maak jouw eigen mini Tiny Forest voor thuis!

• Knip een stuk karton uit van ongeveer 15 x 15 cm.
  • Maak boompjes door met plakband de blaadjes aan de takjes of houtjes te plakken.
  • In een écht Tiny Forest staan meer dan 25 verschillende boomsoorten, hoeveel kun jij er zelf maken?
  • Je kunt nu de bomen 'planten'.
    Plak ze met plakband vast aan het karton en gebruik aan alle kanten plakband zodat de boompjes stevig staan.
  • Als alle boompjes zijn geplant, knip je wat blaadjes en karton in stukjes, hiermee bedek je de onderkant.
  • In het echte Tiny Forest wordt dit de ‘mulchlaag’ genoemd. Zo’n laag op de bodem zorgt ervoor dat bodemdiertjes een fijne plek hebben om te wonen. Lijm de mulchlaag vast aan de bodem.
  • Bedenk een naam voor jouw mini Tiny Forest en schrijf deze op een klein stukje karton.
  • Plak het karton vast aan een takje of een sateprikker en geef het een plek in jouw bos.

Nu is het bos af! In het echt krijgen net geplante bomen nog een lekkere plens water, maar laten we dat in dit Mini Tiny Forest maar niet doen…

Benodigd materiaal:

• Uitleg in filmpje