Teken-puzzel online

In tweetallen gaan jullie online ieder vanuit je eigen huis proberen dezelfde tekening te maken waarbij de een de ander aanwijzingen geeft.

Spreek samen af met een andere welp of scout of met een vriend of vriendin via skype, discord of een ander online meeting systeem. Jullie zijn om de beurt de tekenaar of de na-tekenaar.

Degene die als eerste de tekenaar is, maakt een tekening en geeft daarbij stap voor stap aanwijzingen aan de ander.
De ander volgt de aanwijzingen op en maakt de tekening na. Als de tekening af is laten jullie deze online aan elkaar zien.
Zijn de tekeningen hetzelfde? Waar klopt het niet en hoe komt dat?

Vervolgens maken jullie nog een tekening, maar draaien jullie de rollen om en is de tweede persoon nu de tekenaar die de aanwijzingen geeft.

Je kunt tekenen met 1 kleur, maar het ook moeilijker maken door meerdere kleuren te gebruiken.

Benodigdheden

• tekenpapier
  • kleurpotloden
  • computer of laptop of mobiel om online uit te wisselen.

Expressie