drijf-in bioscoop

BESCHRIJVING VAN DE ACTIVITEIT

Een film kijken in een bioscoop kan met Corona helaas niet meer. Maak buiten een drijf-in bioscoop zodat je anderhalve meter van elkaar, ieder in een eigen bootje, tóch samen film kunt kijken. Maak een scherm om de film op te projecteren, en zorg dat deze vanaf het water goed te zien is. Bedenk ook vanaf waar je de film kunt projecteren en zorg dat iedereen de film goed kan horen.

Bij een film wil je natuurlijk wel goed zitten. Zorg voor je eigen drijf-voertuig en zorg dat deze comfortabel genoeg is om de film te vanaf het water. Om alles compleet te maken is een film met een water thema natuurlijk leuk, maar alle films kijken fijn vanaf het water.

BENODIGD MATERIAAL

• Scherm
  • Beamer
  • Geluidsset
  • Drijvend voertuig, of materialen om deze te maken
  • Leuke (water)film
  • Versnaperingen voor tijdens de film

VEILIGHEID

• Kies een locatie uit waar dit veilig kan en andere gebruikers van het water geen last van jullie hebben.
  • Denk goed na over de projectie en het gebruik van stroom rond het water.
  • Denk aan de veiligheid voor mensen die niet kunnen zwemmen

TIPS

• Denk erover na hoe je zorgt dat je vaartuig op zijn plaats blijft tijdens de film!
  • Dit kan natuurlijk ook in het bos (Dat is wat makkelijk want je kunt het scherm (een oud laken) tussen de bomen ophalen.

60-90 minuten

Op het water