insigne weer naar buiten

Er is een tijdelijk 'Weer naar buiten' ontworpen waar in het voorjaar 2021 aan gewerkt kon worden. Overleven in, met en van de natuur staan hierin centraal. De insigne is nog steeds verkrijgbaar dus ook nu kun je er nog mee aan de slag.

De eisen voor dit insigne zijn zo beschreven dat je er flexibel mee aan de slag kunt, afhankelijk van de huidige maatregelen en afspraken binnen jouw gemeente, groep en speltak. Jeugdleden kunnen zelfstandig vanuit huis werken aan het insigne, maar je kunt er ook met de hele speltak samen mee aan de slag. Wanneer je alle activiteiten hebt afgerond, kun de beadge bij de ScoutShop bestellen.

Heel veel plezier!

Bevers

Voor bevers is er een voorbeeldactiviteit: "Hutten bouwen".
Het overzicht met alle activiteiten voor bevers kun je downloaden via deze link.

Welpen

Voor welpen is er een voorbeeldactiviteit: "Reflectortocht".
Het overzicht met alle activiteiten voor welpen kun je downloaden via deze link.

Scouts

Voor scouts is er een voorbeeldactiviteit: "Maankompas".
Het overzicht met alle activiteiten voor scouts kun je downloaden via deze link.

Explorers

Voor explorers is er een voorbeeldactiviteit: "Kunst in het landschap".
Het overzicht met alle activiteiten voor explorers kun je downloaden via deze link.

Roverscouts

Voor roverscouts is er een voorbeeldactiviteit: "Vlierbloesemwijn".
Het overzicht met alle activiteiten voor roverscouts kun je downloaden via deze link.